Despre noi





Liceul Teoretic „Ştefan cel Mare” a fost  înfiinţat în anul 1998 şi este  situat în centrul oraşului Rezina, strada 27 august 48A,

Unitatea funcţionează într-un singur schimb.
Administraţia Liceului
Ana Gornea –director
Mariana Goncear-director-adjunct instruire
Elena Cataraga- director-adjunct instruire
Tatiana Anghelinici- director-adjunct educaţie
În anul de studii 2014-2015 în liceu vor activa 8 comisii metodice:
-         Clase primare, conducător Gornea Tatiana
-         Matematică şi ştiinţe, conducător Panfilii Ludmila
-         Limbă şi comunicare, conducător Cojocari Carolina
-         Ştiinţe socio-umaniste, conducător Corcescu Tatiana
-         Educaţie artistică şi sport, conducător Cojocari Ala
-         Diriginţi clase primare, conducător Lazari Aliona
-         Diriginţi clase gimnaziale, conducător Nicolaev Daniela
-         Diriginţi clase liceale, conducător Goncear Natalia.

Corpul Profesoral:
În total   34 cadre didacice:
cu studii superioare -   29, cu studii medii speciale - 5.
¨     Cadre didactice calificate în proporţie de 100 %;
¨     Cadrele didactice manifestă dorinţă de formare continuă şi perfecţionare şi sunt deschise spre noutăţile reformei din domeniul învăţământului;
¨     Cadrele didactice promovează politica educaţională a ME din Republica Moldova;

¨     Cadrele didactice urmăresc modernizarea actului de predare – învăţare prin orientarea lui spre capacităţi şi atitudini, utilizând strategii participative.

Elevii
¨     În clasele primare studiază   183  elevi
  clasa  I-i – 53 elevi; clasa a II-a -  45 elevi; clasa a III-a -  30 elevi; clasa a IV-a -  55 elevi.
·        În treapta gimnazială sunt  214 elevi:
   clasa a V-a - 44 elevi;   a VI-a -  25 elevi;   a VII-a – 47 elevi ; a VIII-a -  40 elevi;   a IX-a -  58 elevi.
·        În clasele liceale sunt   141  elevi:
   clasa a X-a  -  28 elevi;     clasa a XI-a -  49 elevi;   clasa a XII-a -  64 elevi.
                              Total în instituţie -  538 elevi.
¨     Provin din medii sociale diverse, cu o stare materială variată şi capacităţi intelectuale diferite.
¨     Majoritatea elevilor sunt de naţionalitate moldoveni.

Baza materială:
¨     Este compusă din:
¨     Centrul Metodic
¨     31 săli de clasă
¨     7 săli pentru invăţământul primar
¨     16 săli utilizate la treapta gimnazială şi liceală
¨     laborator de  biologie
¨     laborator de fizică
¨     laborator de chimie
¨     4 săli pentru studierea limbilor străine
¨     1 sală de calculatoare pentru informatică
¨     1 bibliotecă cu un fond de  10622 exemplare
beletristică-13817 exemplare

¨     mobilier vechi, dar recondiţionat
¨     o sală de sport
¨     o sală de forţă
¨     2 cantine

Sali de clasă cu utilizarea calculatorului:
-Cabinetul de informatica - 11 calculatoare, reţea internet;
-Cabinetul de fizică – 11 calculatoare, 1 note-book, 1 tablă interactivă, rețea Internet;
-Cabinetul de biologie -1 note-book; 1 calculator; 1 proiector;
-CDI – 1 calculator; 1proiector, internet;
-biblioteca – 1 calculator; internet.
Comunitatea locală:
·        Liceul colaborează cu autorităţile locale în ceea ce priveşte repartizarea fondurilor necesare pentru întreţinerea şi repararea şcolii.
·        Relaţiile cu părinţii copiilor sunt întreţinute prin convorbiri, adunări generale şi pe clase în care aceştia sunt informaţi permanent despre problemele şcolii.
·        Părinţii sunt organizaţi de Asociaţia Părinţilor, care  examinează și rezolvă problemele şcolii.
·        Liceul stabileşte legături cu Comisariatul Raional de Poliţie în vederea asigurării  siguranţei elevilor, pentru combaterea delincvenţei juvenile, precum şi pentru participarea cadrelor de poliţie la orele de educaţie rutieră sau dirigenţie.
·        Şcoala colaborează cu Centrul de Medicină Preventivă  şi Centrul Medicilor de Familie în vederea prevenirii îmbolnăvirilor copiilor şi asigurarea asistenţei medicale.
·        Consiliul Părinţilor examinează periodic probleme cu grad sporit de dificultate în relaţia părinţi –şcoală, probleme create de plecarea în masă a  părinţilor peste hotare.

VIZIUNEA

Liceul Teoretic „ Ştefan cel Mare” Rezina, ca parte a serviciilor publice, îşi va organiza activitatea pentru ca eficient să  îndeplinească aspiraţiile cetăţenilor în raport cu educaţia; viziunea şcolii derivă din cerinţa ca, împreună cu părinţii, cu celelalte instituţii ale statului, cu alţi parteneri educaţionali, să satisfacă cerinţa socială  prin organizarea  procesului educaţional dezirabil, pentru crearea unei şcoli prietenoase copilului. Concretizarea/operaţionalizarea progresivă a idealului educaţional în finalităţi, trepte de învăţămînt, arii curriculare, racordarea lui la cerinţele reale ale vieţii, asigurarea calităţii educaţiei şi ralierii sistemului educaţional la valorile şi standardele europene.

MISIUNEA

          În acest scop, corpul profesoral al Liceului îşi propune:
Valorizarea competenţelor pentru viaţă, prezentate prin modul în care elevii ştiu să gîndească, să acţioneze, să înveţe, să transfere, să aplice

·        cunoaşterea şi să caute în mod independendent soluţii noi şi originale la problemele concrete care apar în contexte reale de existenţă.
·        Orientarea spre o instruire calitativă, centrată pe elev.
·        Modernizarea modelelor de organizare a obiectivelor într-o manieră integrată pentru transformare şi derivare a competenţelor.
·        Abordarea diferenţiată, individualizată a elevului pentru instituirea unei şcoli prietenoase copilului, centrate pe elev.
·        Orientarea spre realizarea personală şi dezvoltarea de-a lungul vieţii, spre potenţarea unei cetăţenii active şi incluzive, pentru angajabilitate în piaţa muncii.
·        Să atragă diverşi parteneri ( Consiliul părinţilor, comunitatea locală, agenţii economici locali) în sprijinul actului educaţional, valorificarea oportunităţilor pe care aceştia le oferă.


Baza conceptuală:
Planul managerial este conceput în conformitate cu următoarele acte normative:

·        Legea Învăţămîntului,  1995
·        Hotărîrile Guvernului:
-nr.232 din 25.02.05 privind organizarea şcolarizării obligatorii a copiilor;
-nr.448 din 09.04.1998, privind acordarea înlesnirilor la închirierea manualelor copiilor din familii cu situaţia grea materială;
-nr.542 din 03.05.2002, privind susţinerea tinerilor specialişti din domeniul învăţămîntului;
-Programul prezidenţial „Salt”;
      -nr.17 din 04.01.2006 cu privire la susţinerea elevilor dotaţi;
-Ordinul Ministerului Educaţiei nr.541 din 20.10.2004 referitor la discongestionarea curriculum-ului naţional;
-Planurile de Învăţămînt pentru ciclul primar, gimnazial, liceal;
·        Regulamentele de Organizare şi Funcţionare a unităţilor de învăţămînt  preuniversitar;
·        Buletinele informative ale ME;
·        Metodologia formării continuie a personalului didactic din învăţămîntul preuniversitar;
·        Planul de dezvoltare instituţională al liceului.

Bilanţul anului şcolar 2013-2014
În anul de studii 2013-2014 în Liceul Teoretic „Ştefan cel Mare” or. Rezina au studiat 569 elevi repartizaţi în 23 clase. Situaţia la învăţătură şi disciplină a fost prezentată la şedinţa consiliului profesoral  la sfîrşitul anului şcolar de către diriginţi.
Nota medie pe liceu – 8,34
% calităţii – 45,83
% eficienţei – 64,29
% promovabilităţii – 99,28.
Olimpiadele şcolare raionale s-au desfăşurat la 12 obiecte. Lotul olimpic al L/T „Ştefan cel Mare” Rezina a fost reprezentat de  55 elevi. La olimpiadă elevii au ocupat:
14 locuri – I; 14 locuri – II; 6 locuri – III; mențiune – 1.      
În total au fost ocupate  34  locuri, ceea ce reprezintă   60 %.


Комментариев нет:

Отправить комментарий