Unitatea funcţionează într-un singur schimb.
Administraţia
Liceului
Ana Gornea –director
Mariana Goncear-director-adjunct instruire
Elena Cataraga- director-adjunct instruire
Tatiana Anghelinici- director-adjunct educaţie
În anul de studii 2014-2015 în liceu vor activa 8
comisii metodice:
-
Clase primare, conducător Gornea Tatiana
-
Matematică şi ştiinţe, conducător Panfilii Ludmila
-
Limbă şi comunicare, conducător Cojocari Carolina
-
Ştiinţe socio-umaniste, conducător Corcescu Tatiana
-
Educaţie artistică şi sport, conducător Cojocari Ala
-
Diriginţi clase primare, conducător Lazari Aliona
-
Diriginţi clase gimnaziale, conducător Nicolaev Daniela
-
Diriginţi clase liceale, conducător Goncear Natalia.
În total 34
cadre didacice:
cu studii superioare - 29, cu studii medii speciale - 5.
¨ Cadre didactice calificate în proporţie de 100 %;
¨ Cadrele didactice manifestă dorinţă de formare continuă şi perfecţionare şi
sunt deschise spre noutăţile reformei din domeniul învăţământului;
¨ Cadrele didactice promovează politica educaţională a ME din Republica
Moldova;
¨ Cadrele didactice urmăresc modernizarea actului de predare – învăţare prin
orientarea lui spre capacităţi şi atitudini, utilizând strategii participative.
Elevii
¨ În clasele
primare studiază 183 elevi
clasa I-i – 53 elevi; clasa a
II-a - 45 elevi; clasa a III-a - 30 elevi; clasa a IV-a - 55 elevi.
·
În treapta gimnazială sunt 214
elevi:
clasa a V-a - 44 elevi; a VI-a -
25 elevi; a VII-a – 47 elevi ; a
VIII-a - 40 elevi; a IX-a -
58 elevi.
·
În clasele liceale sunt 141 elevi:
clasa a X-a - 28
elevi; clasa a XI-a - 49 elevi;
clasa a XII-a - 64 elevi.
Total în instituţie - 538 elevi.
¨ Provin din medii sociale diverse, cu o stare materială variată şi
capacităţi intelectuale diferite.
¨ Majoritatea elevilor sunt de naţionalitate moldoveni.
Baza materială:
¨ Este compusă
din:
¨ Centrul Metodic
¨ 31 săli de clasă
¨ 7 săli pentru invăţământul primar
¨ 16 săli utilizate la treapta gimnazială şi liceală
¨ laborator de biologie
¨ laborator de fizică
¨ laborator de chimie
¨ 4 săli pentru studierea limbilor străine
¨ 1 sală de calculatoare pentru informatică
¨ 1 bibliotecă cu un fond de 10622
exemplare
beletristică-13817 exemplare
¨ mobilier vechi, dar recondiţionat
¨ o sală de sport
¨
o sală de forţă
¨ 2 cantine
Sali de clasă cu utilizarea calculatorului:
-Cabinetul de informatica - 11
calculatoare, reţea internet;
-Cabinetul de fizică – 11
calculatoare, 1 note-book, 1 tablă interactivă, rețea Internet;
-Cabinetul de biologie -1
note-book; 1 calculator; 1 proiector;
-CDI – 1 calculator; 1proiector,
internet;
-biblioteca – 1
calculator; internet.
Comunitatea locală:
·
Liceul
colaborează cu autorităţile locale în ceea ce priveşte repartizarea fondurilor
necesare pentru întreţinerea şi repararea şcolii.
·
Relaţiile cu
părinţii copiilor sunt întreţinute prin convorbiri, adunări generale şi pe
clase în care aceştia sunt informaţi permanent despre problemele şcolii.
·
Părinţii sunt
organizaţi de Asociaţia Părinţilor, care
examinează și rezolvă problemele şcolii.
·
Liceul
stabileşte legături cu Comisariatul Raional de Poliţie în vederea
asigurării siguranţei elevilor, pentru combaterea
delincvenţei juvenile, precum şi pentru participarea cadrelor de poliţie la
orele de educaţie rutieră sau dirigenţie.
·
Şcoala
colaborează cu Centrul de Medicină Preventivă
şi Centrul Medicilor de Familie în vederea prevenirii îmbolnăvirilor
copiilor şi asigurarea asistenţei medicale.
·
Consiliul
Părinţilor examinează periodic probleme cu grad sporit de dificultate în
relaţia părinţi –şcoală, probleme create de plecarea în masă a părinţilor peste hotare.
VIZIUNEA
Liceul Teoretic „ Ştefan cel Mare”
Rezina, ca parte a serviciilor publice, îşi va organiza activitatea pentru ca
eficient să îndeplinească aspiraţiile
cetăţenilor în raport cu educaţia; viziunea şcolii derivă din cerinţa ca, împreună cu părinţii,
cu celelalte instituţii ale statului, cu alţi parteneri
educaţionali, să satisfacă cerinţa socială
prin organizarea procesului
educaţional dezirabil, pentru crearea unei şcoli prietenoase copilului.
Concretizarea/operaţionalizarea progresivă a idealului educaţional în
finalităţi, trepte de învăţămînt, arii curriculare, racordarea lui la cerinţele
reale ale vieţii, asigurarea calităţii educaţiei şi ralierii sistemului educaţional la valorile şi standardele europene.
MISIUNEA
În acest scop, corpul profesoral al
Liceului îşi propune:
Valorizarea competenţelor pentru viaţă, prezentate
prin modul în care elevii ştiu să gîndească, să acţioneze, să înveţe, să
transfere, să aplice
·
cunoaşterea şi să caute în mod
independendent soluţii noi şi originale la problemele concrete care apar în
contexte reale de existenţă.
·
Orientarea spre o instruire
calitativă, centrată pe elev.
·
Modernizarea modelelor de
organizare a obiectivelor într-o manieră integrată pentru transformare şi
derivare a competenţelor.
·
Abordarea
diferenţiată, individualizată a elevului pentru instituirea unei şcoli
prietenoase copilului, centrate pe elev.
·
Orientarea spre realizarea
personală şi dezvoltarea de-a lungul vieţii, spre potenţarea unei
cetăţenii active şi incluzive, pentru angajabilitate în piaţa muncii.
·
Să atragă diverşi parteneri (
Consiliul părinţilor, comunitatea locală, agenţii economici locali) în
sprijinul actului educaţional, valorificarea oportunităţilor pe care aceştia le
oferă.
Baza conceptuală:
Planul managerial este conceput
în conformitate cu următoarele acte normative:
·
Legea Învăţămîntului, 1995
·
Hotărîrile Guvernului:
-nr.232 din 25.02.05 privind organizarea şcolarizării obligatorii a
copiilor;
-nr.448 din 09.04.1998, privind acordarea înlesnirilor la închirierea
manualelor copiilor din familii cu situaţia grea materială;
-nr.542 din 03.05.2002, privind susţinerea tinerilor specialişti din
domeniul învăţămîntului;
-Programul prezidenţial „Salt”;
-nr.17 din 04.01.2006 cu
privire la susţinerea elevilor dotaţi;
-Ordinul Ministerului Educaţiei nr.541 din 20.10.2004 referitor la
discongestionarea curriculum-ului naţional;
-Planurile de Învăţămînt pentru ciclul primar, gimnazial, liceal;
·
Regulamentele de Organizare şi
Funcţionare a unităţilor de învăţămînt
preuniversitar;
·
Buletinele informative ale ME;
·
Metodologia formării continuie a
personalului didactic din învăţămîntul preuniversitar;
·
Planul de dezvoltare
instituţională al liceului.
Bilanţul anului şcolar 2013-2014
În anul de studii 2013-2014 în
Liceul Teoretic „Ştefan cel Mare” or. Rezina au studiat 569 elevi repartizaţi
în 23 clase. Situaţia la învăţătură şi disciplină a fost prezentată la şedinţa
consiliului profesoral la sfîrşitul
anului şcolar de către diriginţi.
Nota medie pe liceu – 8,34
% calităţii – 45,83
% eficienţei – 64,29
% promovabilităţii – 99,28.
Olimpiadele şcolare raionale s-au desfăşurat la 12 obiecte. Lotul olimpic
al L/T „Ştefan cel Mare” Rezina a fost reprezentat de 55 elevi. La olimpiadă elevii au ocupat:
14 locuri – I; 14 locuri – II; 6 locuri – III; mențiune – 1.
În total au fost ocupate 34 locuri, ceea ce reprezintă 60 %.
Комментариев нет:
Отправить комментарий